Pancéřované obojživelné vozidlo BRDM 2
BRDM 2 je pancéřované obojživelné průzkumné vozidlo s pohonem 4x4. Navrženo bylo na počátku šedesátých let. Umožňuje provádět radiační a chemický průzkum pochodových os, komunikací a terénu, radiační a chemické pozorování, vytyčování zamořených prostorů, orientační kontrolu zamoření osob, techniky, materiálu, potravin a vody, odběr vzorků kontaminované zeminy, potravin a vody, meteorologické pozorování a předávání zpráv o radiační a chemické situaci.
Obrněný transportér je vyzbrojen 7,62mm kulometem PKT.
Proti svému předchůdci má BRDM 2 několik vylepšení. Jedná se zejména o uzavřenou věžičku a silnější motor, který dává vozidlu lepší charakteristiky při jízdě v terénu a na cestě. Věžička je umístěna uprostřed střechy a je v ní umístěn jeden 7.62 mm kulomet PKT. Vybavení vozidla zahrnuje ochranu proti zbraním hromadného ničení (filtroventilační jednotka). Do speciální výbavy patří automatický signalizátor GSP-11 nebo GSA-12, chemický průkazník CHP-71, intenzimetr IT-65 nebo DP-86, radiostanice R-123, termonavigační zařízení TNA-3, vytyčovací zařízení zamořených prostorů, souprava k odběru vzorků KPO-1 a meteorologický komplet MK-3.
Vozidlo je vybaveno infračerveným světlometem, světlem řidiče s infračerveným periskopem pro řidiče a eventuálním infračerveným periskopem pro velitele.
Korba vozidla je vyrobena ze svařovaných ocelových plátů o maximální tloušťce 14 mm. V přední části vozidla jsou místa pro řidiče a velitele. Výhled je oběma zabezpečen přes neprůstřelné skla s odklopitelnými pancéřovými okenicemi před nimi. Když jsou okenice uzavřeny, výhled je zabezpečen přes periskopy v přední části a po stranách vozidla. Ve střeše vozidla nad místem řidiče a velitele jsou dva příklopy, které umožňují vstup do vozidla. Po obou stranách korby pod věžičkou jsou umístěny střílny s třemi pozorovacími periskopy. Tyto střílny zvyšují možnosti vedení palby.
Motor je umístněn v zadní části vozidla a je od posádky oddělen příčkou. Vozidlo je plně obojživelné. Pohon při plavbě umožňuje motor v zadní části vozidla. Tlak v pneumatikách může být řízený zevnitř vozidla - ve všech pneumatikách současně nebo individuálně. Zvýšení tlaku umožňuje zvýšit rychlost jízdy na cestě a jeho pokles zlepšuje trakci při jízdě v terénu, na písečnatém nebo blátivém povrchu.