Poprvé ve vzduchu. Aero otestovalo novou verzi svého nejúspěšnějšího letadla Aero Vodochody úspěšně zalétlo novou verzi vojenského letounu L-39NG. Modernizace nejúspěšnějšího cvičného letadla historie zahrnuje především nový motor a moderní přístroje. Prvním odběratelem se podle dřívějších informací stane státní podnik LOM Praha.
„Volba motoru FJ44-4M od společnosti Williams International, stejně jako avioniky od firem Genesys Aerosystems a SPEEL Praha, se ukázala jako naprosto správná. Od dodání motoru neuběhly ani tři týdny a letoun úspěšně provedl zálet,“ prohlásil prezident Aera Ladislav Šimek.
Aero původně avizovalo, že první let prototypu s motorem Williams proběhne na konci letošního roku. Posun termínu uvedení nového letadla do provozu to ale podle mluvčí Aera Terezy Vrublové neznamená. „To je zatím předčasné, teď, když úspěšně proběhl zálet demonstrátoru, víme, že můžeme začít stávajícím uživatelům L-39 instalovat nový motor a avioniku,“ uvedla pro E15.cz.
Aero tak dokončilo první fázi projektu L-39NG. V druhé fázi bude následovat výroba zcela nových L-39NG. LOM, který zajišťuje výcvik pilotů české armády, modernizuje jako první zákazník všech sedm svých letadel. Zároveň si zajistil i opci na odběr zcela nových letadel.
Kód: Vybrat vše
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/poprve-ve-vzduchu-aero-otestovalo-novou-verzi-sveho-nejuspesnejsiho-letadla-1227098
VIDEO: Modernizovaný letoun L-39 má za sebou první let Tovární posádka Aera Vodochody v pondělí odpoledne poprvé vzlétla s prototypem nového cvičného letounu L-39NG. Stroj má trup z původního Albatrosu L-39, dostal ale nový motor a také avioniku. Firma již v červnu uvedla, že na nový model má několik zájemců. Prvním uživatelem bude státní letecká společnost LOM Praha, která zajišťuje výcvik armádních pilotů.
Nový letoun používá motor FJ44-4M firmy Williams International a avioniku postavenou na multifunkčních displejích firmy Genesys Aerosystems a HUD displeji společnosti SPEEL Praha. „Nová technika zlepší výkony letounu a prodlouží jeho životnost,“ sdělila médiím mluvčí Aera Vodochody Tereza Vrublová.
Prezident společnosti Ladislav Šimek upozornil, že si konstrukce letounu vyžádala velmi krátký čas: „Od dodání motoru neuběhly ani tři týdny a letoun úspěšně provedl zálet,“ řekl.
Projekt, který firma představila na začátku loňského roku, je rozdělený do dvou fází. V první Aero nabízí uživatelům L-39 instalaci nového motoru a volitelně také avioniky z projektu L-39NG do stávající rodiny letounů L-39. Druhá fáze počítá s dodávkou nových L-39NG, pro které půjde použít komponenty z první fáze.
Kód: Vybrat vše
http://ekonomika.idnes.cz/modernizovany-letoun-l-39-ma-za-sebou-prvni-let-f4v-/ekonomika.aspx?c=A150919_173354_ekonomika_rts