Stránka 3 z 3

Napsal: ned 17 čer, 2007 21:42
od JRut
Sověti byli na začátku války vyzbrojeni starými křápy jako Polikarpov I-15 a I-16. Luftwaffe a postupující pozemní síly zničily během 3 měsíců prakticky celé sovětské letectvo (96,4% k 30.9. 1941), průmysl se evakuoval za Ural a teprve pak se do práce pustili nadějní mladí konstruktéři :wink: jako Mikojan a Jakovlev. Nové MiGy-1, -3, Jak-1 nedosahovaly z daleka úrovně německých strojů, (nejužívanějším byl Bf 109), ale vylepšené MiG-7 a Jak-3, -7, -9, La-5, -7 byly v lecčems lepší než německé stroje (malé rozměry, rychlost, protože byly lehčí, většinou s dřevěnou konstrukcí, celokovové přišly až později), ale v jiných věcech naopak zaostávaly (hlavně ve výzbroji, ale i v konstrukci). Např. v roce 1944 vstoupilo v platnost nařízení zakazující boj s Jakem-3 pod výškou 5 000 m, kde měl tento letoun navrch. Svou roli také sehrály dodávky letadel od Spojenců (14 795 z USA a 7411 z Británie). Samozřejmě velkým plus pro sovětské stroje byly jejich obrovské výrobní série: např. Jaků a Lavočkinů všech verzí bylo do konce války vyrobeno asi po 35 000, tedy kolem 70 000!
V neposlední řadě se nesmí zapomínat na piloty, navíc také z Polska, Francie a ČSR.

Napsal: pon 18 čer, 2007 17:15
od DC
...V neposlední řadě nesmíme zapomínat na západní piloty,kteří byli po válce uvězněni na mnoho let těžkého žaláře a rubali uran pro NUKE :shock:

Napsal: sob 23 čer, 2007 17:10
od vojín
Polikarpov I-15

Obrázek

Polikarpov I-16
Ruský Polikarpov I-16 ukořistěný Finy
Obrázek


Obrázek

Napsal: sob 23 čer, 2007 20:51
od Duke
Tyhle letadla mi fakt připadaj, jak kdyby byli ze zadní části z půlky odříznutýho letadla. 8) Jedinou výhodu tyhle letadla snad museli mýt, že byly malý.

Napsal: sob 23 čer, 2007 21:07
od Michal Kroužek
Už před válkou nesli rakety, takže mohli utočit na pozemní cíle.

Napsal: sob 23 čer, 2007 21:35
od JRut
Oba tyto letouny byly velice obratné, I-16 byl navíc v době vzniku podstatně rychlejší než jeho současníci.

Napsal: ned 24 čer, 2007 15:00
od Michal Kroužek
Polikarpov I-16 měl maximální rychlost 460 km/h

Obrázek

Zdroj: wp.scn.ru

V neposlední řadě nesmíme zapomínat na západní piloty,kteří

Napsal: stř 6 srp, 2008 15:51
od Heckler
Je paradoxem, že třeba Polsko, i když bylo ve sféřu Ruského vlivu svoje západní piloty a vojáky nikdy nezavrhlo. Vyjímkou pokud vím byl proces s jedním důstojníkem letecta, který byl pak rehabilitován. Je ostudou českého národa, jak se po válce zachoval k lidem, kteří pro něj bojovali.

Re: V neposlední řadě nesmíme zapomínat na západní piloty,kt

Napsal: stř 6 srp, 2008 16:26
od Michal Kroužek
Heckler píše:Je paradoxem, že třeba Polsko, i když bylo ve sféřu Ruského vlivu svoje západní piloty a vojáky nikdy nezavrhlo. Vyjímkou pokud vím byl proces s jedním důstojníkem letecta, který byl pak rehabilitován. Je ostudou českého národa, jak se po válce zachoval k lidem, kteří pro něj bojovali.


Komunisti a český národ neni jedno a to samé. Komunisti národ zmrzačili, k moci se dostali převratem a dodnes páchají zložiny a ničí naši zem.

Re: Výzbroj armád 2.Sv.Války

Napsal: pon 18 bře, 2013 14:17
od Army Marek
Heckler: Hold Poláci válčili, takže mají národní cítění apod.

Re: Výzbroj armád 2.Sv.Války

Napsal: sob 16 srp, 2014 19:34
od LT.Michal
neviem, mozno to tu bolo spomenute ale klasicke pusky, ktore pouzivali slovaci v poli tu boli rozpisane alebo poznamenane?

Re: Výzbroj armád 2.Sv.Války

Napsal: sob 16 srp, 2014 19:36
od LT.Michal
a tieto stihace I-16 myslim ze su tu dost nepodstatne :P