A4/V2

Uživatelský avatar
Michal Kroužek
Šéfredaktor
Šéfredaktor
Příspěvky: 4599
Registrován: pát 11 srp, 2006 20:15
Bydliště: Sezimovo Ústí, Česká Republika
Kontaktovat uživatele:

A4/V2

Příspěvekod Michal Kroužek » sob 13 říj, 2007 11:25

A4/V2

Max.rychlost: 5400 km/h
Max.dostup: 96 km
Délka: 14 m
Dolet: 320 km

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zdroj: v2rocket.com
Zbraně a vojenská technika a menší bratříček o airsoftu Airsoftmania.cz. Nově pak jsem i na Shinigami-san. Tam se věnuji civilnějším tématům.
Obrázek
Obrázek
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!

kudlina
Svobodník
Svobodník
Příspěvky: 14
Registrován: čtv 9 srp, 2007 21:30

Příspěvekod kudlina » pon 7 dub, 2008 20:58

Motor : raketový motor A4 na tekuté palivo
Délka : 14,0 m
Průměr tělesa uprostřed : 1,65 m
Průměr přes stabilizační plochy : 3,55 m
Hmotnost nenaplněné rakety : 4 000 kg
Vzletová hmotnost : 12 900 kg
Hmotnost hlavice : 1 000 kg
Hmotnost trhaviny v hlavici : 750 kg
Hmotnost přístrojové části : 480 kg
Hmotnost sekce s nádržemi : 742 kg
Hmotnost motoru : 931 kg
Hmotnost ocasní části se stabilizátory : 855 kg
Celková hmotnost paliva : 8800 kg
Hmotnost ethylalkoholu 75% : 3 965 kg
Hmotnost kapalného kyslíku : 4 970 kg
Hmotnost peroxidu vodíku 80% : 129 kg
Hmotnost manganistanu vápenatého : 15,8 kg
Hmotnost kapalného dusíku : 13,5 kg
Spotřeba paliva : 127 kg/s
Poměr směsi ethylalkohol/kyslík : 0,81
Čas hoření maximálně : 65 s
Tah při startu : 25 tun
Tah ve výšce 40 km : 32 tun
Tah před uzavřením paliva : 4 200 kg
Akcelerace při startu : 0,9 g
Akcelerace před uzavřením paliva : 5 g
Teplota ve spalovací komoře : 2 700 °C
Tlak ve spalovací komoře : 15,45 atm
Tlak při zážehu (tlak ve spalovací komoře) : 2,4 atm
Výtoková rychlost paliva : 2 050 m/s
Čas dosažení rychlosti zvuku : 25 s
Maximální rychlost letu po trajektorii : 1 600 m/s
Rychlost v okamžiku nárazu : 900 až 1100 m/s
Výška okamžiku uzavření dodávky paliva : 22 000 m
Vzdálenost od místa startu do momentu uzavření dodávky paliva : 24 000 m
Nejvyšší bod při vertikálním letu : 180 km
Nejvyšší bod trajektorie letu : 80 až 90 km
Operační dolet : 290 až 306 km
Maximální dolet : 354 km

Aggregat 4 (A4) byla první úplně provozu schopná velká raketa. Byla uvedena ve známost v říjnu 1944 Josefem Goebelsem v propagandě jako Vergeltungswaffe 2, krátce „V2“. Odpalovací jednotky Wehrmachtu a SS jí nazývali prostě Zařízení. Raketa A4 byla první sestavenou balistickou raketou, která byla v historii nasazená do bojů v závěru druhé světové války ve velkém počtu. Byla prvním objektem zkonstruovaným člověkem, který prorazil hranice kosmického prostoru.

Aggregat 4 vyvíjený skupinou vědců a inženýrů okolo Wernhera von Brauna, vedoucího raketové oddělení vojensko-výzkumného ústavu Peenemünde. Jejich předcházející typy byly jen částečně úspěšné: A1 (explodovala u Brenneversuch v Kumersdorfsku), A2 (v roce 1934 měla dva úspěšné starty v Borkumu), A3 (měla v prosinci 1937 čtyři neúspěšné starty), teprve až A5 v roce 1938 úspěšně odstartovala. Raketa A4 byla poprvé testována v březnu 1942, ale teprve 3.října se povedl úspěšný start. V těchto zkušebních letů dosáhla maximální rychlosti Mach 5 (4824 km/h) a vystoupala do 84,5 km.

Po prvním náletu na Peenemünde 17.srpna 1943 bylo mnoho pokusných startů A4, zejména pro školící raketové jednotky přesunuto do Blizna a na Tuchelerskou step. Proto také v Peenemünde trval výzkum pokusných raket až do 21.února 1945.

Navigační zařízení bylo založené na principu gyroskopické plošiny, umožňovalo dosáhnout přesnost zásahu cíle do 17 km, při doletu rakety 300 km. Dostup se pohyboval okolo 85 km.

Pohon rakety, jejíž hmotnost včetně bojové hlavice se blížila k 13 tunám, zabezpečoval raketový motor na tekuté palivo. Jako okysličovadlo používal 4900 kg kapalného kyslíku a jako palivo 3900 kg ethylalkoholu. Vyvíjený tah téměř 27 tun byl motor schopen poskytovat po dobu 68 sekund. Po ukončení činnosti raketového motoru byla rychlost letící rakety 1400 m/s.

Raketový motor byl tehdy nejvýkonnějším raketovým motorem a vrcholem soudobé raketové techniky. Jeho hmotnost, včetně pomocných agregátů, byla 980 kg. Zásobování spalovací komory pohonnými hmotami z nádrží zajišťovalo turbo-čerpadlo, které bylo poháněno turbínou spalující peroxid vodíku. Pohonné hmoty byly do spalovací komory vstřikovány soustavou 1224 vstřikovacích trysek.

Hromadná produkce raket V2 byla zahájena v podzemní továrně Dora Mittelbau ukryté pod horou Kohnstein poblíž Nordhausenu v Durynsku. Jednalo se o pobočku koncentračního tábora Buchenwald, odkud pocházela většina nasazených dělníků.

Ke konci roku 1943 bylo v příšerných podmínkách továrny v hoře Kohnstein nasazeno okolo 10 500 dělníků. Mnoho z nich našlo v podzemních prostorách této nacistické továrny svojí smrt. Jen mezi říjnem 1943 a březnem 1944 zemřelo při výrobě raket 2 900 vězňů. V nejkrutějších obdobích dosahovaly denní ztráty až 100 dělníků. Celkem zde zahynulo okolo 20 000 vězňů. Největší část dělníků představovali ruští, francouzští a polští židé a dále váleční zajatci a němečtí nuceně nasazení pracovníci. Protože rakety byly vyráběny v zajateckých pracovních táborech, potýkala se jejich výroba s velkým množstvím sabotáží. To se projevilo na značné bojové poruchovosti raket, hodně se jich po vypuštění zřítilo zpět na vypouštěcí rampy.

S bojovou hlavicí od 6.září 1944 začaly útoky na anglická a belgická města, především na Londýn a Antverpy. Rakety startovaly z mobilních odpalovacích ramp. Sice přesnost zásahů byla poměrně malá, ale nečekané údery bez předchozí výstrahy měly především psychologický účinek na civilní obyvatelstvo, asi ale mnohem menší než V1. Během útoků V1 to byl ještě letecký poplach, který zvyšoval nervozitu tím, že střela jde dolů, ale u A4 byl jen náhlý výbuch. Celkem bylo použito 3 200 raket.

Celkem bylo vyrobeno přes 6 000 raket V2 z nichž téměř 3 172 bylo odpáleno na nepřátelské cíle. Mezi nejčastější cíle raket V2 patřil Londýn a belgické Antverpy. Aby bylo dosaženo co nejvyšších škod s maximálním zaskočením obyvatelstva, byly rakety odpalovány nejčastěji krátce po půlnoci. Během zkušebních testů a výcviku bylo odpáleno dalších 1 000 až 1 750 raket.

kudlina
Svobodník
Svobodník
Příspěvky: 14
Registrován: čtv 9 srp, 2007 21:30

Příspěvekod kudlina » pon 7 dub, 2008 21:00

Počty použitých V2

Proti Anglii:

1358 na Londýn, 44 na Norwich/Ipswich.

Proti Francii:

25 na Lille, 22 na Paříž, 19 na Tourcoing, 9 na Arras, 4 na Cambrai.

Proti Belgii:

1610 na Antverpy, 27 na Liege, 13 na Hasselt, 9 na Tournai, 3 na Mons, 2 na Diest.

Proti Nizozemí:

19 na Maastricht.

Na cíle v Německu:

11 na Remagen, po získání mostu spojenci.

Z raket odpálených z Haagu bylo 1039 raket sestřeleno, především ty které mířily na Londýn. Při spojeneckém náletu na odpalovací rampy 3.března 1945 přišlo o život 510 lidí. Poslední raketa byla odpálena 27.března 1945 z Německa na Antverpy. Avšak očití svědkové podávali zprávy, že školní baterie 444 ještě 5.dubna 1945 v krajině u Verdenu odpálila několik raket směrem na Severní moře. Celkem si vyžádalo nasazení raket A4 více než 8 000 lidských životů, většina byli civilisté.

zdroj: www.topsid.com

Uživatelský avatar
Michal Kroužek
Šéfredaktor
Šéfredaktor
Příspěvky: 4599
Registrován: pát 11 srp, 2006 20:15
Bydliště: Sezimovo Ústí, Česká Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Michal Kroužek » úte 6 led, 2009 14:55

Rekonstrukce střely V2 v Británii

Obrázek
Zbraně a vojenská technika a menší bratříček o airsoftu Airsoftmania.cz. Nově pak jsem i na Shinigami-san. Tam se věnuji civilnějším tématům.
Obrázek
Obrázek
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!


Zpět na „2.světová válka“