- Český název: Rychlý člun
Místo použití: Atlantský oceán (hlavně)
Důvod použití: Ničení amerických a britských transportních konvojů
Jakmile německá armáda dobyla francii a invaze do Anglie se nekonala vyvstal nový úkol: Ničit nepřátelské konvoje. Zprve tuto funkci zastávaly (alespoň ze začátku) ponorky, ale proč nevynaleznout něco malého a obratného a levnějšího. A tak vznikl první rychlý člun na světě pod rukama německých inženýrů a techniků.
A proč byl malý člun tak úspěšný lovec velkých lodí? Ještě na začátku války britské námořnictvo preferovalo velké bitevní lodě, čim větší a ozbrojenější - tím lepší. Když však nepřítel nasadil malé čluny které bitevní lodě prostě nebyly schopny zasáhnout, bylo to stejné jako kdyby konvoje nebyly vůbe chráněny.
Rychlé čluny byly vyzbrojeny 2 torpédomety a několika torpédy (které měla německá armáda celkem účinné) kterými klidně potápěli nepřátelské lodě. Dlouhou dobu byly tyto čluny vážnou hrozbou, pak ale nasadilo i britské námořnictvo do pobřežního boje svoje rychlé čluny taktéž vyzbrojené torpédy. Ty se ukázaly ale neúčiné proti lodím s malým ponorem kterým rychlé čluny byly. Takže jediná účinná zbraň byla zatím jakákoli lehká zbraň na palubě, protože čluny nebyly pancéřovány (nebo ne silně pancéřovány) takže když se někdo trefil do palivové nádrže, šel člun ke dnu... nebo spíše do vzduchu.
Proto začaly být spojenecké čluny vybavbovány lehkými děly které bezproblému ničily německé rychlé čluny. Bohužel jen pokud je našly a protože byla hlídka u pobřeží nudná, tak posádka polevovala v ostražitosti.
Konec rychlým člunům učinilo až ničení námořních základen a jejich blokády.