Mil Mi-17
Napsal: ned 17 zář, 2006 10:35
Mil Mi-17
Mil Mi-17 je zdokonalená verze vrtulníku Mi-8. Jde o střední více účelový vrtulník klasického uspořádání s pětilistým nosným a třílistým vyrovnávacím rotorem. Pohon zajišťují motory TV3-117MT o výkonu 2x1435 kW. Od Mi-8 se odlišujeněkterými charakteristickými znaky-třílistý vyrovnávací rotor je na levé straně ocasního nosníku, vstupní otvory motorů mají deflektory pro seperaci pevných částic ve vzduchu(písek, prach,...). Jeho navigační a informační systém umožňuje bezpečnou přepravu osob i za velmi nepříznivých povětrnostních podmínek jak ve dne tak v noci. Konstrukce draku a přepravní možnosti jsou v hlavních rysech shodné s Mi-8. Základní verze Mi-17 se používá pro vojenské, policejní i civilní účely. Je vybaven účinnými prostředky ochrany proti PLŘS s infračervenou naváděcí soustavou. Na bocích trupu jsou závěsníky pro 2 přídavné palivové nádrže o celkovém objemu 1830 litrů.
Maximální rychlost 250 km/h
Cestovní rychlost 225 km/h
Dolet(s 25 cestujícími) 500 km
Taktický dolet 350 km/h
Maximální přeletová vzdálenost 930 km
Praktický dostup 4 500 m
Stoupavost u země 4,5 m/s
Únosnost 4 000 kg
Hmotnost prázdného vrtulníku 7 055 kg
Maximální vzletová hmotnost 13 000 kg
Délka s otáčejícími se rotory 25,35 m
Délka trupu 18,22 m
Výška 4,75 m
Průměr nosného rotoru 21,29 m
Průměr vyrovnávacího rotoru 3,91 m
Michal Kroužek
Mil Mi-17 je zdokonalená verze vrtulníku Mi-8. Jde o střední více účelový vrtulník klasického uspořádání s pětilistým nosným a třílistým vyrovnávacím rotorem. Pohon zajišťují motory TV3-117MT o výkonu 2x1435 kW. Od Mi-8 se odlišujeněkterými charakteristickými znaky-třílistý vyrovnávací rotor je na levé straně ocasního nosníku, vstupní otvory motorů mají deflektory pro seperaci pevných částic ve vzduchu(písek, prach,...). Jeho navigační a informační systém umožňuje bezpečnou přepravu osob i za velmi nepříznivých povětrnostních podmínek jak ve dne tak v noci. Konstrukce draku a přepravní možnosti jsou v hlavních rysech shodné s Mi-8. Základní verze Mi-17 se používá pro vojenské, policejní i civilní účely. Je vybaven účinnými prostředky ochrany proti PLŘS s infračervenou naváděcí soustavou. Na bocích trupu jsou závěsníky pro 2 přídavné palivové nádrže o celkovém objemu 1830 litrů.
Maximální rychlost 250 km/h
Cestovní rychlost 225 km/h
Dolet(s 25 cestujícími) 500 km
Taktický dolet 350 km/h
Maximální přeletová vzdálenost 930 km
Praktický dostup 4 500 m
Stoupavost u země 4,5 m/s
Únosnost 4 000 kg
Hmotnost prázdného vrtulníku 7 055 kg
Maximální vzletová hmotnost 13 000 kg
Délka s otáčejícími se rotory 25,35 m
Délka trupu 18,22 m
Výška 4,75 m
Průměr nosného rotoru 21,29 m
Průměr vyrovnávacího rotoru 3,91 m
Michal Kroužek