Bell OH-1 Sioux - známe je z M.A.S.H. - e
OH-13 Jednomotorový lehký pozorovací vrtulník klasického uspořádání s dvoulistým nosným a vyrovnávacím rotorem.
OH-13
Základní technické údaje:
Průměr nos. rotoru..........11,32 m
Průměr vyr. rotoru............1,78 m
Délka trupu......................9,62 m
Výška..............................2,83 m
Max.rychlost................169 km/h
Cestovní rychlost..........150 km/h
Dolet..............................300 km
Praktický dostup.............1200 m
Hmotnost:
Prázdná...........................827 kg
Vzletová........................1338 kg
Motor..........Lycoming TVO-435
Výkon motoru................224 kW
Počet motorů...........................1
OH-13S byl používán u pátračů (Aero-Scouts), na jeho místo později přišel OH-6A Cayuse. OH-13 býval vyzbrojen kulometem ráže 7,62 mm, nebo raketami (viz.obr.1). Ve Vietnamu bylo zničeno asi 150 OH-13S.
Bell OH-1 Sioux
- Juris
- Četař
- Příspěvky: 59
- Registrován: úte 10 úno, 2009 7:46
- Bydliště: Veselí 134
- Kontaktovat uživatele:
Bell OH-1 Sioux
JURIS
- Juris
- Četař
- Příspěvky: 59
- Registrován: úte 10 úno, 2009 7:46
- Bydliště: Veselí 134
- Kontaktovat uživatele:
Kerosin jinak správně letecký petrolej. Spotřebu nevím ale zkus se kouknout na poslední výrobce , který tyto verze ještě pořád vyrábějí.
Poslední verze G-3B-1 dostaly motory TVO-435-B1A o 270 k a vyráběly se sériově v Itálii u firmy Agusta a v Británii u firmy Westland.
Řada 47G vyvrcholila verzí 47G-4 s motorem Lycoming VO-540 s výkonností sníženou z 305 na 260 k a hydraulickými servomotory vřazenými do ovládání nosného rotoru
Poslední verze G-3B-1 dostaly motory TVO-435-B1A o 270 k a vyráběly se sériově v Itálii u firmy Agusta a v Británii u firmy Westland.
Řada 47G vyvrcholila verzí 47G-4 s motorem Lycoming VO-540 s výkonností sníženou z 305 na 260 k a hydraulickými servomotory vřazenými do ovládání nosného rotoru
JURIS