Bell OH-1 Sioux

Vojenské i civilní vrtulníky a konvertoplány
Uživatelský avatar
Juris
Četař
Četař
Příspěvky: 59
Registrován: úte 10 úno, 2009 7:46
Bydliště: Veselí 134
Kontaktovat uživatele:

Bell OH-1 Sioux

Příspěvekod Juris » stř 11 úno, 2009 10:37

Bell OH-1 Sioux - známe je z M.A.S.H. - e :)

OH-13 Jednomotorový lehký pozorovací vrtulník klasického uspořádání s dvoulistým nosným a vyrovnávacím rotorem.


OH-13

Základní technické údaje:

Průměr nos. rotoru..........11,32 m
Průměr vyr. rotoru............1,78 m
Délka trupu......................9,62 m
Výška..............................2,83 m
Max.rychlost................169 km/h
Cestovní rychlost..........150 km/h
Dolet..............................300 km
Praktický dostup.............1200 m
Hmotnost:
Prázdná...........................827 kg
Vzletová........................1338 kg
Motor..........Lycoming TVO-435
Výkon motoru................224 kW
Počet motorů...........................1

OH-13S byl používán u pátračů (Aero-Scouts), na jeho místo později přišel OH-6A Cayuse. OH-13 býval vyzbrojen kulometem ráže 7,62 mm, nebo raketami (viz.obr.1). Ve Vietnamu bylo zničeno asi 150 OH-13S.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
JURIS

DC
Podporučík
Podporučík
Příspěvky: 1138
Registrován: čtv 17 srp, 2006 18:22

Příspěvekod DC » stř 11 úno, 2009 10:54

Jaká je přibližná spotřeba těchto vrtulníčků a šlo by něco podobného v této době pořídit?

Uživatelský avatar
Juris
Četař
Četař
Příspěvky: 59
Registrován: úte 10 úno, 2009 7:46
Bydliště: Veselí 134
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Juris » stř 11 úno, 2009 11:16

Pohon: 1x pístový motor Avco Lycoming VO-435-B1A, 198 kW
Max. rychlost: 196 km/h
Doba trvání letu: 3h 50min
Stoupavost:
Dolet: 412 km
Dostup: 3200 m
Užitečný náklad: pilot, dva cestující, 200kg náklad
Hmotnost: prázdná 786kg, vzletová 1293kg

Dneska seženeš už jen novější verzi Bell 47 G-5

Obrázek
JURIS

DC
Podporučík
Podporučík
Příspěvky: 1138
Registrován: čtv 17 srp, 2006 18:22

Příspěvekod DC » stř 11 úno, 2009 11:27

Pouze kerosin (nebo jak se to píše) lze použít na pohon? Já jen, kolik stojí takový provoz :)

Uživatelský avatar
Juris
Četař
Četař
Příspěvky: 59
Registrován: úte 10 úno, 2009 7:46
Bydliště: Veselí 134
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Juris » stř 11 úno, 2009 12:03

Kerosin jinak správně letecký petrolej. Spotřebu nevím ale zkus se kouknout na poslední výrobce , který tyto verze ještě pořád vyrábějí.

Poslední verze G-3B-1 dostaly motory TVO-435-B1A o 270 k a vyráběly se sériově v Itálii u firmy Agusta a v Británii u firmy Westland.

Řada 47G vyvrcholila verzí 47G-4 s motorem Lycoming VO-540 s výkonností sníženou z 305 na 260 k a hydraulickými servomotory vřazenými do ovládání nosného rotoru
JURIS

DC
Podporučík
Podporučík
Příspěvky: 1138
Registrován: čtv 17 srp, 2006 18:22

Příspěvekod DC » stř 11 úno, 2009 12:09

Čet sem knížku s názvem "Těsně vedle" a tam jim přivezli 1000 litrů kerosinu do Humweeček. Sjeli kopec, přejeli řeku a měli polovinu nádrže v čudu :lol:


Zpět na „Vrtulníky a konvertoplány“