Antonov-225 je největší transportní letadlo a také největší letadlo vůbec na světě. Konstuktéři dostali snížený rozpočet a přibližně čtyři roky na skontruování letadla, které by uneslo raketoplán Buran(odpověd na americké raketoplány) i s částí rakety Eněrgij nebo Proton. Na výrobu Mriji nebyla v tehdejším SSSR skoro žádná dostačující budova - letadlo bylo rychleji konstruováno a proto se musela rozšířit budova, kde se vyráběla. Raketoplán byl umístěn na trupu uprostřed křídel a raketa byla v nákladovém prostoru. Toto letadlo vychází z menšího letadla An-124, kterému je velmi podobné i když velikostně je větší a jsou tam jisté úpravy. Oproti An-124 má An-225 pouze přední nákladové vrata a nákladovou rampu, stroj je poháněn šesticí proudových motorů o výkonu 229kN jeden. První zkušební let se uskutečnil 21.12.1988. V nákladovém prostoru se nachází na stropě jeřáb pro nakládaní rakety; tento stroj drží několik rekordů. Kvůli rozpadu Sovětského Svazu byl kosmický projekt zrušen a tak přestal létat i An-225(jedním z důvodů byl také nedostatek financí). Mrija byla odstavena na letištiv Kyjevě v roce 1994. Kvůli vysoké poptávce po letadle pro přepravu "obrovských nákladů" bylo Antonovovou firmou letadlo modernizováno za 20 milionu dolarů kolem roku 2000 - 2001 a byl dokončen i druhý stroj v roce 2006. Tomuto obrovi nemůže skoro konkurovat americký Boing 747 a C-5 Galaxy používané US Army. Airbus A380 přepraví za jeden let kolem 600 lidí - Mrija by přepravila kolem 1500 lidí. Uvažovalo se, že by se mohla používat i jako "létající hotel" nebo něco v tom smyslu. Mrija nepotřebuje zase tak moc dlouhou přistávací ramvaj a dá se s ní přistát i na hůře upravené dráze nebo na trávě. Kabina pilota je umíštěna vy výšce kolem 15 m nad zemí. V zadní části trupu se nad nákladovým prostorem nachází kabina pro 60 - 70 osob. Stroje v dnešní době používá Antonov Airlines.
Technické údaje:
Posádka: 6 osob - dva piloti, dva letový inženýři, navigátor a radista
Délka: 84 m
Výška: 18,20 m
Rozpětí křídel: 88,40 m
Plocha křídel: 905 m2
Dolet: 15 400 km prázdná
9 600 km s nákladem 100 tun
4 500 km s nákladem 200 tun
Pohon: 6 x Progress D-18T Series 3 turbofans
Tah: 229kN
Vzletová hmotnost: 600 tun z toho může být 250 tun nákladu
Rychlost: 800 - 850 km/h
Objem nádrží: více než 300 000 l
Počet strojů: 2 kusy
An 225
- Michal Kroužek
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 4599
- Registrován: pát 11 srp, 2006 20:15
- Bydliště: Sezimovo Ústí, Česká Republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: An 225
Pro doplnění alespoň jedna fotka:
Zbraně a vojenská technika a menší bratříček o airsoftu Airsoftmania.cz. Nově pak jsem i na Shinigami-san. Tam se věnuji civilnějším tématům.
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!
Re: An 225
no tak toto je obor, ktoreho by som chcel vidiet