
TECHNICKÉ DÁTA
Typ: jednosedadlové viacúčelové stíhacie lietadlo
Pohon: dva dvojprúdové motory Klimov-Leningrad RD-33 s prídavným spalovaním,
max. statický ťah s prídavným spalovaním 81,42 kN
Maximálna rýchlosť: M=2,2 (2445 km/h) v 10000 m
Dolet: 1200 km
Praktický dostup: 17000 m
Hmotnosť: prázdna 10900 kg, max. vzletová 18500 kg
Výzbroj: ľahký jednohlavňový 30 mm palubný kanón G5-301, šesť až osem protilietadlových riadených striel AA-8, AA-10, AA-11
Rozmery: Rozpätie: 1,36 m
Dížka: 11,32 m
Výška: 4,73 m
Plocha krídel: 38 m2
Zaujímavosti:
* Povestné vystrelovacie sedadlo Zvezda K-36 dokáže zachrániť pilota aj pri rýchlosti M=2,5.
* Protilietadlové riadené strely AA-10 sú schopné zasiahnúť cieľ i zo vzdialenosti 40 km.
* Na rozdiel od západných stíhacích lietadiel zvláda MiG-29 bez problémov tzv."Tail Slide", t.j. skĺznutie po chvoste.
* MiG-29 používali vzdušné sily AČR od 1989 do 1944, potom boli vymenené do Poľska.
* "Fulcrum" stačí ku štartu menej ako 250 m dráha.





IMP BV/International Masters Publisher