Gotha G.I

Uživatelský avatar
Miloslav Pokorný
Svobodník
Svobodník
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 9 čer, 2011 19:17

Gotha G.I

Příspěvekod Miloslav Pokorný » pát 17 čer, 2011 15:20

Gotha G.I

Gotha G.I byl německý dvouplošný dvoumotorový bombardér používaný jednotkami Luftstreitkräfte na počátku první světové války.

Obrázek

Oskar Ursinus, zakladatel a editor německého leteckého časopisu Flugsport, začal v roce 1914 s vývojem velkého dvoumotorového hydroplánu. V létě téhož roku byl Ursinus odveden do armády, kde návrh svého letounu přepracoval dle požadavků na kategorii Kampfflugzeug - bitevní letoun určený k útoku na pozemní cíle. Vzhledem k tomu, že byl letoun nejprve navržen jako hydroplán, měl vysoko posazený štíhlý trup spojený s horním křídlem a díky tomu měla posádka velmi dobrý výhled. Dva motory Benz Bz.II o výkonu 100 k (75 kW) byly posazeny poměrně blízko sebe na dolním křídle. Tím se minimalizovaly nepříjemné důsledky nerovnoměrného tahu obou vrtulí, stejně tak při výpadku jednoho z motorů byl letoun přece jen o něco lépe ovladatelný. Motory i posádku chránilo 200 kg těžké pancéřování.

Obrázek

Prototyp, který byl zalétán v lednu 1915, se vyznačoval těžkou ovladatelností, nedostatečným výkonem motorů i chabou pevností konstrukce, což mělo za důsledek mnohá nebezpečná přistání. Přesto Idflieg podepsal objednávku na sériovou výrobu u firmy Gothaer Waggonfabrik AG, která od Ursinuse zakoupila licenci. Šéfkonstruktér továrny Hans Burkhard konstrukci letounu přepracoval a zjednodušil. Tato přepracovaná verze se stala známou jako Gotha-Ursinus-Heeresflugzeug, nebo zkráceně GUH a později dostala název Gotha G.I či Gotha-Ursinus G.I. První sériový stroj opustil výrobní haly v červenci 1915. Tato verze letounu již byla poháněna dvěma silnějšími motory Benz Bz.III o výkonu 150 k (112 kW). Do konce roku 1915 firma Gothaer Waggonfabrik vyrobila celkem asi 20 kusů G.I.

Technické údaje
Osádka: 1 pilot, 2 pozorovatelé/bombometčíci
Rozpětí horního křídla: 22 m
Rozpětí dolního křídla: 19,7 m
Délka: 12,9 m
Výška: 3,9 m
Nosná plocha: 82 m²
Vzletová hmotnost : 2810 kg
Pohonná jednotka: 2x řadový motor Benz Bz.III
Výkon pohonné jednotky: 150 k (112 kW)

Výkony
Maximální rychlost: 130 km/h
Dostup: 2700 m
Stoupavost: 1,4 m/s
Dolet: 540 km

Výzbroj
1x kulomet Parabellum MG14 ráže 7,92 mm


Tetx pochází z wikipedie

bexiczek
Desátník
Desátník
Příspěvky: 21
Registrován: stř 9 lis, 2011 16:33

Re: Gotha G.I

Příspěvekod bexiczek » stř 9 lis, 2011 20:51

Maximální rychlost 130 km/h tak to je mazec na tu dobu.
Podpis byl odstraněn z důvodu porušení pravidla č.12


Zpět na „Bombardéry“