Technické údaje:
rozpětí: 22,60 m
délka: 17,10 m
nosná plocha: 87,60 m²
hmotnost: 5515 kg
vzletová hmotnost: 7870 kg
max.rychlost: 345 km/h
cestovní rychlost: 305 km/h
výstup nad 1 km: 3 min
dostup: 4800 m
dolet: 1000 km
poč.sedadel: 2+10
výrobce: Ernst Heinkel Flugzeugwerke GmbH., Rostock, Německo
V roce 1933, krátce poté, co se zmocnili v Německu vlády, začaly nacisté intenzívně budovat útočné vojenské letectvo. Ministerstvo letectví, utajované pod fingovaným názvem Luftfahrtkommissariat, se dohodlo s ředitelstvím společnosti Deutsche Lufthansa, že první bombardovací letouny pro novou Luftwaffe budou vyvíjeny tak, aby mohly ve stejném draku plnit i dopravní funkci. Vývoj takových letounů zajišťovaly firmy Heinkel a Junkers. každá měla postavit 5 prototypů, z nichž liché v pořadí byli vojenské sudé dopravní.
U firmy Heinkel se vývoje ujali bratři Günterové, tvůrci aerodynamicky velmi jemného jednomotorového stroje HE 70 s eliptickými plochami. Nový dvoumotorový HE 111 měl stejnou kncepci, byl však celokovový, poháněly jej dva řadové motory BMW VI 6,0 Z po 368/485 kW, do jejichž gondol se zatahovala hlavní podvozková kola. Kromě dvoučlenné posádky bylo ve velmi těsné kabině deset sedadel pro cestující ve dvou řadách vedle sebe.
První prototyp HE 111a byl bombardovací a vzlétl 24.února 1935. První civilní HE 111c D-ALIX ,,Rostock'', zalétaný 10.3. 1935, měl kabinu rozdělenou na kuřácký salónek pro 4 osoby nad křídlovými nosníky a na hlavní kabinu se 6 sedadly vzadu. V přídi byl prostor pro zavazadla a poštu. Plné dopravní příslušenství a vybavení měl He 111V-4 D-AHAO ,,Dresden'', dokončený v zimě 1935. Místo dvoulistých vrtulí dostal nastavitelné třílisté. V létě 1936 získala společnost Deutsche Lufthansa postupně šest letounů ověřovací série HE 111C-O, pojmenovaných podle větších německých měst. První z nich byl D-AMES ,,Nürnberg'' a poslední D-ATYL ,,Karlsruhe''. Deutsche Lufthansa shledala, že jejich provoz je krajně neekonomický, a proto vyžadoval značnou státní dotaci. Bylo však nutno jej udržovat, protože to byla prestižní otázka nacistického režimu, který chtěl za každou cenu dokazovat úspěchy německé letecké konstrukce. Deutsche Lufthansa však již nepočítala s odebráním dalších letounů. Zvlášť jí vadily neúsporné, vysloveně vojenské motory BMW VI 6,0Z. Pokusně se u prototypu V-14 D-AVBS ,,Augsburg'' montovaly dva hvězdicové motory BMW 132Dc po 647 kW a u V-15 D-ADCF ,,Dresden'' BMW 132H-1 po 640 kW. Výkony se zlepšily a oba stroje se používaly pod společným označaním HE 111L. Více jich však postaveno nebylo.
HE 111 byl jako dopravní letoun málo úpěšný. Postavilo se 6456 kusů bombardovacích verzí a používaly se -vzdor značné zastaralosti- po celou dobu války.
Autor: GJC, forum.jajjun.com; Upravil: Duke
HEINKEL HE 111
- Michal Kroužek
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 4599
- Registrován: pát 11 srp, 2006 20:15
- Bydliště: Sezimovo Ústí, Česká Republika
- Kontaktovat uživatele:
Zbraně a vojenská technika a menší bratříček o airsoftu Airsoftmania.cz. Nově pak jsem i na Shinigami-san. Tam se věnuji civilnějším tématům.
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!
Re: HEINKEL HE 111
nemci kedysi mali dobre stroje a mnoho ich bolo, teraz to nieje ako pred tym