Stránka 1 z 1

Meziválečné ČSR letectvo

Napsal: úte 30 říj, 2007 17:45
od Denny_PiBtl144
Zdar,

musím napsat seminárku na téma Meziválečné ČSR letectvo - nemusí být nějak obsáhlé (stačí cca 5-10 stran textu Verdana vel. 12)
ocením jakýkoli zdroje (net, knižní)
popřípadě pokud by někdo byl ochotný to sepsat určitě nabídnu něco protiúčtem. Potřebuju to mít do 9.11.07, ICQ 314-047-668 mail: dennyas(at)gmail.com

Dík za pomoc a ochotu

československá letadla

Napsal: úte 30 říj, 2007 18:10
od Michal Kroužek
Jako vývoj meziválečného letectva od prvních konstrukcí jako byl Šm-1, letadel nakupovaných z přebytků z 1.světové války a kořistního materiálu, přes slavné období našeho letectví až po předválečné období, kdy se vyvíjely pokročilé typy jako byla Avia B-35 apod.
Nebo ti stačí informace o některých typech na kterých by si pak ukázal jednotlivé etapy čsr meziválečného letectva?

Napsal: úte 30 říj, 2007 18:17
od Denny_PiBtl144
Michal Kroužek píše:Jako vývoj meziválečného letectva od prvních konstrukcí jako byl Šm-1, letadel nakupovaných z přebytků z 1.světové války a kořistního materiálu, přes slavné období našeho letectví až po předválečné období, kdy se vyvíjely pokročilé typy jako byla Avia B-35 apod.
Nebo ti stačí informace o některých typech na kterých by si pak ukázal jednotlivé etapy čsr meziválečného letectva?


Úplně mi stačí vývoj meziválečného letectva (tzn složení letectva cca od vzniku ČSR do roku cca 1939) + nějaký informace o tom kolik čeho bylo, jak to bylo účinný v boji, klidně porovnání s jinejma státama.
Pokud byla nějaká zajímavá jednotka klidně info o ní apod... Čím různorodější tím lepší

československá letadla

Napsal: úte 30 říj, 2007 18:41
od Michal Kroužek
Na to je dobrá knížka:
Vzduch je naše moře Jiří Rajich a Jiří Sehnal Naše vojsko 2002

Máš docela šibeniční termín, už je to dlouho co sem jí čet. Zkusim ti pomoct něco složit.

Šm-1 (Š-1 a Š-2) B-71 Avia B-35 Aero A-300

Napsal: stř 31 říj, 2007 13:00
od Michal Kroužek
Takže po válce u nás vzniknul průzkumný a bombardovací letoun Šm-1 (Š-1 a Š-2). Československá armáda měla problémy se zaváděním vícemotorových bombardérů, proto se rozhodlo o zakoupení a licenční výrobě upraveného sovětského bombardéru Tupolev SB-2 po označením B-71. Protože náš průmysl měl potíže s konstrukcí středních a těžkých bombardérů, tak se vyráběly licenčně francouzské než u nás začně produkce vlastních konstrukcí jak byl třeba Aero A-300. Před válkou se vyvíjeli také nové stíhací letouny jako Avia B-35. Ta se vyráběla až za okupace a to pro bulharskou armádu.

Tak to je něco k letadlům, které jsou popsané na fóru a Vojsku

Začátky československého letectva

Napsal: stř 31 říj, 2007 17:45
od Michal Kroužek
Jinak řadu informací o letadlech československého meziválečného letectva najdeš na Mitteho stránkách.

Kód: Vybrat vše

www.vinar.cz/mitte


Ve střípkách tam najdeš Početní stavy a dislokace čs. letectva, kde uvidíš jak různorodá výzbroj se va stavu našeho letectva po válce nacházela a z toho je vidět jak náročné muselo být je udržovat funkční. Navíc to byly leadla z války, které kolikrát stály n volných prostranstvích a vzhledem k materiálu ze kterého se vyráběly byly ve špatném stavu a nebý takový nedostatek leteckého materiálu, tka by se vůbec nepoužívaly. Navíc naše armáda šetřila, takže třeba když kupovala letouny SPAD z Francie, tak zvolila ty v hořším stavu, i když mohla koupit i zachovalejší a pak museli procházet opravami a letecto s tím mělo problémy viz. Ilustrovaná historie letectví - Mikojan MiG-17, Hurricane Mk.I, Spad VII a XIII Jiří Vraný, Zdeněk Hurt Naše vojsko - Edice triáda 1989

Na Mitteho stránkách máš taky o četnických hlídkách, které střážily hranice v letadlech zapůjčených od armády a pak tam jsou také početní stavy v záři 1938, kde se koukni na lehké a těžké bombardovací letky. V nich se nacházeli už zmiňované B-71, francouzské MB-200, dále Fokker F-IX a další.

Napsal: stř 31 říj, 2007 17:55
od Denny_PiBtl144
Teda, super bomba dik, fakt moc diky chlape ;)

Těžké začátky československého letectva

Napsal: stř 31 říj, 2007 18:04
od Michal Kroužek
Ještě sem k tomu zapoměl dodat, že po válce se u nás nacházelo velmi málo vojenského materiálu pro pozemní vojsko i pro letectvo. Takže se u nás nacházely letadla z cvičních letek, z německa, které bylo omezené mírovou smlouvou, z Francie pod jejíž ochranou jsme byli apod. Navíc se dováželi motory z německa a některé jsme dostali jako reparace a použily se např. u již zmiňovaného Šm-1 (Š-1 a Š-2).
Oproti pozemnímu vojsku se letectvo nemohlo opřít o zázemí, které by ho mohlo začít hned zásobovat výzbrojí, protože letadla se u nsá nevyráběla aztímc co děli paod jsme zasábovali ve velkém množství celou rakousko-uherskou armádu a námořnictvo.

V článku o Šm-1 (Š-1 a Š-2) nepřehlídni info o tom, že se uvažovalo také o tom vyzbrojovat naše letectvo jen dodávkami z Francie a nebudovat vlastní letecký průmysl.

Obrázek

Napsal: úte 3 úno, 2009 21:17
od BenKenobi
zdar...nemohl by si mi nabídnout tu seminárku k nahlédnutí? Převelice by se mi hodila...

Napsal: stř 4 úno, 2009 15:44
od Denny_PiBtl144
Bohužel se ztratila v propadlišti dějin spolu s mým diskem...
Papírová podoba se možná ještě válí někde na střední, ale tam se jen tak nedostanu...

Napsal: stř 4 úno, 2009 15:58
od BenKenobi
aha....no, já přesně na toto téma dělám SOČ (ale zaměřenou spíše na B35/B135)....kdyžtak ji sem po dokončení zašlu (jestli o ni někdo bude mít zájem :D )

Napsal: stř 4 úno, 2009 17:40
od Michal Kroužek
Určitě bude. :wink:

Re: Meziválečné ČSR letectvo

Napsal: pát 22 črc, 2016 11:19
od senvalecnehoveterana
Česká mincovna splnila sen generálu Emilu Bočkovi, který po sedmdesáti letech znovu usedl do legendárního Spitfiru a proletěl se nad Londýnem.

článek britské BBC: http://www.bbc.com/news/uk-england-kent-36861707 )
reportáž TV Nova: http://tn.nova.cz/clanek/posledni-zijic ... tfiru.html
fotky (video a další fotky budou postupně přibývat): https://www.dropbox.com/sh/p8veudwlgfc2 ... z5XIa?dl=0