L-39 Albatros
- Michal Kroužek
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 4599
- Registrován: pát 11 srp, 2006 20:15
- Bydliště: Sezimovo Ústí, Česká Republika
- Kontaktovat uživatele:
L-39 Albatros
Zbraně a vojenská technika a menší bratříček o airsoftu Airsoftmania.cz. Nově pak jsem i na Shinigami-san. Tam se věnuji civilnějším tématům.
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!
-
- Nadrotmistr
- Příspěvky: 216
- Registrován: pát 2 zář, 2011 6:37
- Kontaktovat uživatele:
Re: L-39 Albatros
klasicke ceskoslovenske lietadlo, ktore ma u nas sluzit minimalne do roku 2016
- Michal Kroužek
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 4599
- Registrován: pát 11 srp, 2006 20:15
- Bydliště: Sezimovo Ústí, Česká Republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: L-39 Albatros
Poprvé ve vzduchu. Aero otestovalo novou verzi svého nejúspěšnějšího letadla
Aero Vodochody úspěšně zalétlo novou verzi vojenského letounu L-39NG. Modernizace nejúspěšnějšího cvičného letadla historie zahrnuje především nový motor a moderní přístroje. Prvním odběratelem se podle dřívějších informací stane státní podnik LOM Praha.
„Volba motoru FJ44-4M od společnosti Williams International, stejně jako avioniky od firem Genesys Aerosystems a SPEEL Praha, se ukázala jako naprosto správná. Od dodání motoru neuběhly ani tři týdny a letoun úspěšně provedl zálet,“ prohlásil prezident Aera Ladislav Šimek.
Aero původně avizovalo, že první let prototypu s motorem Williams proběhne na konci letošního roku. Posun termínu uvedení nového letadla do provozu to ale podle mluvčí Aera Terezy Vrublové neznamená. „To je zatím předčasné, teď, když úspěšně proběhl zálet demonstrátoru, víme, že můžeme začít stávajícím uživatelům L-39 instalovat nový motor a avioniku,“ uvedla pro E15.cz.
Aero tak dokončilo první fázi projektu L-39NG. V druhé fázi bude následovat výroba zcela nových L-39NG. LOM, který zajišťuje výcvik pilotů české armády, modernizuje jako první zákazník všech sedm svých letadel. Zároveň si zajistil i opci na odběr zcela nových letadel.
VIDEO: Modernizovaný letoun L-39 má za sebou první let
Tovární posádka Aera Vodochody v pondělí odpoledne poprvé vzlétla s prototypem nového cvičného letounu L-39NG. Stroj má trup z původního Albatrosu L-39, dostal ale nový motor a také avioniku. Firma již v červnu uvedla, že na nový model má několik zájemců. Prvním uživatelem bude státní letecká společnost LOM Praha, která zajišťuje výcvik armádních pilotů.
Nový letoun používá motor FJ44-4M firmy Williams International a avioniku postavenou na multifunkčních displejích firmy Genesys Aerosystems a HUD displeji společnosti SPEEL Praha. „Nová technika zlepší výkony letounu a prodlouží jeho životnost,“ sdělila médiím mluvčí Aera Vodochody Tereza Vrublová.
Prezident společnosti Ladislav Šimek upozornil, že si konstrukce letounu vyžádala velmi krátký čas: „Od dodání motoru neuběhly ani tři týdny a letoun úspěšně provedl zálet,“ řekl.
Projekt, který firma představila na začátku loňského roku, je rozdělený do dvou fází. V první Aero nabízí uživatelům L-39 instalaci nového motoru a volitelně také avioniky z projektu L-39NG do stávající rodiny letounů L-39. Druhá fáze počítá s dodávkou nových L-39NG, pro které půjde použít komponenty z první fáze.
Aero Vodochody úspěšně zalétlo novou verzi vojenského letounu L-39NG. Modernizace nejúspěšnějšího cvičného letadla historie zahrnuje především nový motor a moderní přístroje. Prvním odběratelem se podle dřívějších informací stane státní podnik LOM Praha.
„Volba motoru FJ44-4M od společnosti Williams International, stejně jako avioniky od firem Genesys Aerosystems a SPEEL Praha, se ukázala jako naprosto správná. Od dodání motoru neuběhly ani tři týdny a letoun úspěšně provedl zálet,“ prohlásil prezident Aera Ladislav Šimek.
Aero původně avizovalo, že první let prototypu s motorem Williams proběhne na konci letošního roku. Posun termínu uvedení nového letadla do provozu to ale podle mluvčí Aera Terezy Vrublové neznamená. „To je zatím předčasné, teď, když úspěšně proběhl zálet demonstrátoru, víme, že můžeme začít stávajícím uživatelům L-39 instalovat nový motor a avioniku,“ uvedla pro E15.cz.
Aero tak dokončilo první fázi projektu L-39NG. V druhé fázi bude následovat výroba zcela nových L-39NG. LOM, který zajišťuje výcvik pilotů české armády, modernizuje jako první zákazník všech sedm svých letadel. Zároveň si zajistil i opci na odběr zcela nových letadel.
Kód: Vybrat vše
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/poprve-ve-vzduchu-aero-otestovalo-novou-verzi-sveho-nejuspesnejsiho-letadla-1227098
VIDEO: Modernizovaný letoun L-39 má za sebou první let
Tovární posádka Aera Vodochody v pondělí odpoledne poprvé vzlétla s prototypem nového cvičného letounu L-39NG. Stroj má trup z původního Albatrosu L-39, dostal ale nový motor a také avioniku. Firma již v červnu uvedla, že na nový model má několik zájemců. Prvním uživatelem bude státní letecká společnost LOM Praha, která zajišťuje výcvik armádních pilotů.
Nový letoun používá motor FJ44-4M firmy Williams International a avioniku postavenou na multifunkčních displejích firmy Genesys Aerosystems a HUD displeji společnosti SPEEL Praha. „Nová technika zlepší výkony letounu a prodlouží jeho životnost,“ sdělila médiím mluvčí Aera Vodochody Tereza Vrublová.
Prezident společnosti Ladislav Šimek upozornil, že si konstrukce letounu vyžádala velmi krátký čas: „Od dodání motoru neuběhly ani tři týdny a letoun úspěšně provedl zálet,“ řekl.
Projekt, který firma představila na začátku loňského roku, je rozdělený do dvou fází. V první Aero nabízí uživatelům L-39 instalaci nového motoru a volitelně také avioniky z projektu L-39NG do stávající rodiny letounů L-39. Druhá fáze počítá s dodávkou nových L-39NG, pro které půjde použít komponenty z první fáze.
Kód: Vybrat vše
http://ekonomika.idnes.cz/modernizovany-letoun-l-39-ma-za-sebou-prvni-let-f4v-/ekonomika.aspx?c=A150919_173354_ekonomika_rts
Zbraně a vojenská technika a menší bratříček o airsoftu Airsoftmania.cz. Nově pak jsem i na Shinigami-san. Tam se věnuji civilnějším tématům.
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!
- Michal Kroužek
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 4599
- Registrován: pát 11 srp, 2006 20:15
- Bydliště: Sezimovo Ústí, Česká Republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: L-39 Albatros
Vývoj letounu Aero L-39 MS
Zbraně a vojenská technika a menší bratříček o airsoftu Airsoftmania.cz. Nově pak jsem i na Shinigami-san. Tam se věnuji civilnějším tématům.
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!
- Michal Kroužek
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 4599
- Registrován: pát 11 srp, 2006 20:15
- Bydliště: Sezimovo Ústí, Česká Republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: L-39 Albatros
Aero Vodochody poprvé otestovalo nový letoun L-39NG. ‚Letěl mimořádně dobře,‘ hlásí pilot
Předsériový letoun L-39NG, stroj nové generace, v sobotu poprvé vzlétl na letišti Aera Vodochody. Letoun, který bude sloužit jako cvičný i jako lehký bitevník, je připravený zahájit certifikační zkoušky. Oznámil to mluvčí Aera Vodochody Tobiáš Tvrdík. Společnost už má objednávky na 38 nových letounů.
Let trval 26 minut, absolvovali jej tovární testovací piloti David Jahoda a Vladimír Továrek. Stroj dosáhl výšky přes 1500 metrů. „První stroj letěl již v konfiguraci sériového letounu,“ uvedl Tvrdík.
Podle pilota Jahody stroj letěl mimořádně dobře a zcela splnil očekávání z pohledu stability a ovladatelnosti. „Zvládli jsme i některé testy, jako jsou změny konfigurace, akcelerace až na 200 uzlů, otočení o 30, 40 a 60 stupňů a zpomalení na přibližovací rychlost. Všechny instalované systémy pracovaly perfektně a výhled z kokpitu byl vynikající,“ dodal Jahoda.
Předsériový letoun L-39NG, stroj nové generace, v sobotu poprvé vzlétl na letišti Aera Vodochody. Letoun, který bude sloužit jako cvičný i jako lehký bitevník, je připravený zahájit certifikační zkoušky. Oznámil to mluvčí Aera Vodochody Tobiáš Tvrdík. Společnost už má objednávky na 38 nových letounů.
Let trval 26 minut, absolvovali jej tovární testovací piloti David Jahoda a Vladimír Továrek. Stroj dosáhl výšky přes 1500 metrů. „První stroj letěl již v konfiguraci sériového letounu,“ uvedl Tvrdík.
Podle pilota Jahody stroj letěl mimořádně dobře a zcela splnil očekávání z pohledu stability a ovladatelnosti. „Zvládli jsme i některé testy, jako jsou změny konfigurace, akcelerace až na 200 uzlů, otočení o 30, 40 a 60 stupňů a zpomalení na přibližovací rychlost. Všechny instalované systémy pracovaly perfektně a výhled z kokpitu byl vynikající,“ dodal Jahoda.
Kód: Vybrat vše
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/aero-vodochody-letoun-l39ng_1812221443_jak
Zbraně a vojenská technika a menší bratříček o airsoftu Airsoftmania.cz. Nově pak jsem i na Shinigami-san. Tam se věnuji civilnějším tématům.
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!
- Corp. Anderson
- Štábní rotmistr
- Příspěvky: 284
- Registrován: pát 22 úno, 2013 19:56
Re: L-39 Albatros
Bojové letouny z Česka budou pro Senegal skokem do nové dimenze
Definitivní podoba kontraktu na prodej čtyř nových letounů L-39NG z Aera do západoafrického Senegalu je na spadnutí. Pro českého výrobce půjde o první odbytiště pro stroj, který se má stát generačním nástupcem legendárního Albatrosu. Pro senegalské letectvo provozující doposud jen pár turbovrtulových letounů a vrtulníků pak půjde o skok do nové dimenze.
Pár vrtulníků, hrstka transportních letounů a několik turbovrtulových cvičných letadel. Takové jsou vzdušné síly západoafrického Senegalu, ve kterých slouží asi tisícovka lidí.
Už brzy však senegalské letectvo poskočí na zcela jinou úroveň. Finalizuje totiž s českým výrobcem Aero Vodochody Aerospace konečnou dohodu, na jejímž konci bude dodávka čtyř nových proudových letounů L-39NG.
Definitivní podoba kontraktu na prodej čtyř nových letounů L-39NG z Aera do západoafrického Senegalu je na spadnutí. Pro českého výrobce půjde o první odbytiště pro stroj, který se má stát generačním nástupcem legendárního Albatrosu. Pro senegalské letectvo provozující doposud jen pár turbovrtulových letounů a vrtulníků pak půjde o skok do nové dimenze.
Pár vrtulníků, hrstka transportních letounů a několik turbovrtulových cvičných letadel. Takové jsou vzdušné síly západoafrického Senegalu, ve kterých slouží asi tisícovka lidí.
Už brzy však senegalské letectvo poskočí na zcela jinou úroveň. Finalizuje totiž s českým výrobcem Aero Vodochody Aerospace konečnou dohodu, na jejímž konci bude dodávka čtyř nových proudových letounů L-39NG.
Kód: Vybrat vše
http://www.natoaktual.cz/senegal-aero-letoun-vzdusne-l-39-ng-albatros-vodochody-pdm-/na_zpravy.aspx?c=A200124_113852_na_zpravy_m00
Re: L-39 Albatros
Thajsko vyřadilo v březnu své L-39ZA/ART. Do roku 1997 jich pořídilo 40 kusů.
Re: L-39 Albatros
L-39NG fatigue tests continue
Škoda, že se to tak vleče. O opotřebě nových cvičných letounů se mluví už věčnost a Aero na to nedokázalo zareagovat. Mezitím velcí hráči připravili vlastní řešení.
Škoda, že se to tak vleče. O opotřebě nových cvičných letounů se mluví už věčnost a Aero na to nedokázalo zareagovat. Mezitím velcí hráči připravili vlastní řešení.
-
- Rotný
- Příspěvky: 90
- Registrován: ned 4 dub, 2010 17:28
Re: L-39 Albatros
L-39 v Kazachstánu
Re: L-39 Albatros
Maďarsko si objednalo 12 letounů L-39NG. Osm jich bude v cvičném provedení a zbytek v průzkumném.
Re: L-39 Albatros
Cvičný proudový letoun L-39 (1976)
- Zelený mužíček
- Nadrotmistr
- Příspěvky: 154
- Registrován: sob 1 úno, 2020 9:58
Re: L-39 Albatros
Na výrobu L-39NG je prý potřeba cca 14 000 součástek.
Re: L-39 Albatros
Modernizované Albatrosy letěly do Nigérie pět dnů
V minulých dnech se po dvou letech generálních oprav vydaly z Aera Vodochody do Nigérie tři stroje L-39ZA Albatros. Unikátní na věci je, že letouny se na domovskou základnu v Kano vrátily „po vlastní ose“.
Testovacím pilotům Aera – Vladimíru Továrkovi, Vytautasi Poželovi a Radovanovi Cingelovi – trvala 5 000 kilometrů dlouhá cesta z Vodochod do nigerijského Kano čtyři dny. Každý z pilotů strávil ve vzduchu 13 hodin. Mezipřistání proběhla ve francouzském Dijonu, španělské Valencii, alžírském Ghardaie a Tamanrassetu a nigerijském Agadezu.
V minulých dnech se po dvou letech generálních oprav vydaly z Aera Vodochody do Nigérie tři stroje L-39ZA Albatros. Unikátní na věci je, že letouny se na domovskou základnu v Kano vrátily „po vlastní ose“.
Testovacím pilotům Aera – Vladimíru Továrkovi, Vytautasi Poželovi a Radovanovi Cingelovi – trvala 5 000 kilometrů dlouhá cesta z Vodochod do nigerijského Kano čtyři dny. Každý z pilotů strávil ve vzduchu 13 hodin. Mezipřistání proběhla ve francouzském Dijonu, španělské Valencii, alžírském Ghardaie a Tamanrassetu a nigerijském Agadezu.
Kód: Vybrat vše
https://www.fintag.cz/2022/11/12/modernizovane-albatrosy-letely-do-nigerie-pet-dnu/