OT-64 SKOT(T813 8x8)
Napsal: pon 18 zář, 2006 13:54
OT-64 SKOT(T813 8x8)
Obrněný kolový obojživelný transportér OT-64 SKOT(T813 8x8) je bojový i dopravní prostředek používaný u mechanizovaných, spojovacích a dalších speciálních jednotek. Byl vyvyjen jako náhrada za zasaralý obrněný transportér OT-810.V roce 1951 byl zkonstruován prototyp, v roce 1961 byla vyrobena první zkušební série a uzavřena smlouva mezi ČR a Polskem o společné výrobě. Motor a nápravy byli použity z T-813, v Polsku byla vyráběna karoserie. Do výzbroje byl zařazen v roce 1964. Na svou dobu se vyznačoval velmi dobrou konstrukcí, bojovými a jízdními vlastnostmi. Na silnici může jet rychlostí 100 km/h. Pancíř chrání proti střelbe z kulometů a střepinám. Původně je OT-64A vyzbrojen 14,5mm kulometem KPVT a spřaženým 7,62mm kulometem SGMT, který byl posupně nahrazen 7,62mm tankovým kulometem PKT . U některých nových verzí OT-64A je místo KPVT použit 12,7mm protiletadlový kulomet NSV. V současnosti je OT-64 vyřazován z výzbroje AČR.
Fotka z army.cz:
Verze
OT-64 – bez výzbroje používán např. jako sanitní verze
OT-64 A – s výzbrojí
OT-64 DTP – dílenský technický prostředek
OT-64
Osádka 2 + 18
Výška 2 400 mm
Šířka 2 500 mm
Délka 7 450 mm
Světlá výška 400 mm
Bojová hmotnost 13 000 kg
Maximální rychlost jízdy 94 km/h
Maximální rychlost plavby 9 km/h
Jízdní dosah 740 km
OT-64A
Osádka 2 + 8
Výška 2 700 mm
Šířka 2 500 mm
Délka 7 450 mm
Světlá výška 400 mm
Bojová hmotnost 13 500 kg
Maximální rychlost jízdy 94 km/h
Maximální rychlost plavby 9 km/h
Jízdní dosah 740 km
Michal Kroužek
Obrněný kolový obojživelný transportér OT-64 SKOT(T813 8x8) je bojový i dopravní prostředek používaný u mechanizovaných, spojovacích a dalších speciálních jednotek. Byl vyvyjen jako náhrada za zasaralý obrněný transportér OT-810.V roce 1951 byl zkonstruován prototyp, v roce 1961 byla vyrobena první zkušební série a uzavřena smlouva mezi ČR a Polskem o společné výrobě. Motor a nápravy byli použity z T-813, v Polsku byla vyráběna karoserie. Do výzbroje byl zařazen v roce 1964. Na svou dobu se vyznačoval velmi dobrou konstrukcí, bojovými a jízdními vlastnostmi. Na silnici může jet rychlostí 100 km/h. Pancíř chrání proti střelbe z kulometů a střepinám. Původně je OT-64A vyzbrojen 14,5mm kulometem KPVT a spřaženým 7,62mm kulometem SGMT, který byl posupně nahrazen 7,62mm tankovým kulometem PKT . U některých nových verzí OT-64A je místo KPVT použit 12,7mm protiletadlový kulomet NSV. V současnosti je OT-64 vyřazován z výzbroje AČR.
Fotka z army.cz:
Verze
OT-64 – bez výzbroje používán např. jako sanitní verze
OT-64 A – s výzbrojí
OT-64 DTP – dílenský technický prostředek
OT-64
Osádka 2 + 18
Výška 2 400 mm
Šířka 2 500 mm
Délka 7 450 mm
Světlá výška 400 mm
Bojová hmotnost 13 000 kg
Maximální rychlost jízdy 94 km/h
Maximální rychlost plavby 9 km/h
Jízdní dosah 740 km
OT-64A
Osádka 2 + 8
Výška 2 700 mm
Šířka 2 500 mm
Délka 7 450 mm
Světlá výška 400 mm
Bojová hmotnost 13 500 kg
Maximální rychlost jízdy 94 km/h
Maximální rychlost plavby 9 km/h
Jízdní dosah 740 km
Michal Kroužek