Stránka 1 z 1

OT-64 SKOT(T813 8x8)

Napsal: pon 18 zář, 2006 13:54
od Michal Kroužek
OT-64 SKOT(T813 8x8)
Obrázek

Obrněný kolový obojživelný transportér OT-64 SKOT(T813 8x8) je bojový i dopravní prostředek používaný u mechanizovaných, spojovacích a dalších speciálních jednotek. Byl vyvyjen jako náhrada za zasaralý obrněný transportér OT-810.V roce 1951 byl zkonstruován prototyp, v roce 1961 byla vyrobena první zkušební série a uzavřena smlouva mezi ČR a Polskem o společné výrobě. Motor a nápravy byli použity z T-813, v Polsku byla vyráběna karoserie. Do výzbroje byl zařazen v roce 1964. Na svou dobu se vyznačoval velmi dobrou konstrukcí, bojovými a jízdními vlastnostmi. Na silnici může jet rychlostí 100 km/h. Pancíř chrání proti střelbe z kulometů a střepinám. Původně je OT-64A vyzbrojen 14,5mm kulometem KPVT a spřaženým 7,62mm kulometem SGMT, který byl posupně nahrazen 7,62mm tankovým kulometem PKT . U některých nových verzí OT-64A je místo KPVT použit 12,7mm protiletadlový kulomet NSV. V současnosti je OT-64 vyřazován z výzbroje AČR.

Fotka z army.cz:
Obrázek

Verze
OT-64 – bez výzbroje používán např. jako sanitní verze
OT-64 A – s výzbrojí
OT-64 DTP – dílenský technický prostředek

OT-64
Osádka 2 + 18
Výška 2 400 mm
Šířka 2 500 mm
Délka 7 450 mm
Světlá výška 400 mm
Bojová hmotnost 13 000 kg
Maximální rychlost jízdy 94 km/h
Maximální rychlost plavby 9 km/h
Jízdní dosah 740 km

OT-64A
Osádka 2 + 8
Výška 2 700 mm
Šířka 2 500 mm
Délka 7 450 mm
Světlá výška 400 mm
Bojová hmotnost 13 500 kg
Maximální rychlost jízdy 94 km/h
Maximální rychlost plavby 9 km/h
Jízdní dosah 740 km


Michal Kroužek

Napsal: úte 27 bře, 2007 13:42
od Edelweiss
Naposled sem v tom seděl na nuseláku v praze při MMF,je to paráda krosit s tím po Praze :lol:

Re: OT-64 SKOT(T813 8x8)

Napsal: sob 9 bře, 2013 15:35
od kpt.stone
Náhodou jsem narazil na tyto stránky a konkrétně na OT-64. Vím, že je to staré téma a nechci vyvolávat nějaké problémy, ale rád bych upozornil na zásadní chybu. OT - 64 nikdy neměl nic společného s T 813. Tedy ani motor, ani nápravy nebyly použity s T 813. Motor OT-64 sice byl Tatra, ale vidlicový osmiválec v podstatě totožný s vozidlem T 138. Korba byla samonosná a měla lichoběžníkové polonápravy s vinutými pružinami, tedy spíše jako u osobních automobilů. Apropos, základní vojenskou službu jsem absolvoval jako řidič OT 64 včetně půlroční PŠ řidičů OT 64 v Českém Krumlově.

Mirek

Re: OT-64 SKOT(T813 8x8)

Napsal: sob 9 bře, 2013 20:53
od Michal Kroužek
Pravda. V článku na Vojsku je to už dlouho opravené. http://www.vojsko.net/index.php/pozemni ... ot-64-skot
Bylo na to upozorněno na fóru zde: viewtopic.php?t=54#600
Trochu nešťastně je tu OT-64 na dvou místech.

Re: OT-64 SKOT(T813 8x8)

Napsal: pon 3 zář, 2018 13:18
od goodwill
Dobry den
Chcem sa opytat, ci je mozne pouzit do OT64 motor z Tatra 138 z kodovym oznacenim T928-17
Podla dostupnych informacii bol OT64 osadeny prakticky totznym motorom ako 138, s oznacenim T928-14
ďakujem za vsetky informacie

Re: OT-64 SKOT(T813 8x8)

Napsal: sob 11 pro, 2021 18:55
od Fénix
Tady je dobový dokument o OT-64 SKOT (střední kolový obrněný transportér):

Re: OT-64 SKOT(T813 8x8)

Napsal: ned 12 pro, 2021 18:35
od Hansík
Nebyl u OT-64 problém s praskáním korby?