Tatra 810

Uživatelský avatar
Michal Kroužek
Šéfredaktor
Šéfredaktor
Příspěvky: 4599
Registrován: pát 11 srp, 2006 20:15
Bydliště: Sezimovo Ústí, Česká Republika
Kontaktovat uživatele:

Tatra 810

Příspěvekod Michal Kroužek » stř 11 úno, 2009 17:01

Tatra 810

Obrázek

Tatra 810 je třínápravové vojenské nákladní vozidlo z dílen kopřivnické Tatry, které nahradilo v Armádě České republiky legendární Pragu V3S, jenž byla zavedena do armády v 50. letech minulého století a sloužila v hojném počtu až do roku 2008. Automobil je především určen pro přepravu osob, materiálu a vlečení přívěsů jak na silnici tak i v obtížných terénních podmínkách.

Nová Tatra 810 se od svých předchůdců liší v mnoha aspektech, především nemá klasický tatrovácký vzduchem chlazený motor a ani jiné charakteristické prvky. Oproti stařičké "vejtřasce" dosahuje Tatra 810 téměř dvojnásobně vyšší rychlosti, jízda je pohodlnější, dojezdová vzdálenost je delší o 200 kilometrů, snížila se i spotřeba o 3,5 l/100km a nechybí pochopitelně ani klimatizace což oceňují především vojáci v zahraničních misích kde je klimatické podnebí často velmi nehostinné. Vozidlo disponuje poměrně dobrou pasivní ochranou proti účinkům střepin RG, protipěchotních min, střelby až do ráže 7,62 mm a možností montáže dodatečných pancéřových prvků. Dále také centrálním huštěním všech pneumatik, ochranným rámem, ochranou proti prostředkům elektromagnetického průzkumu a speciální povrchovou úpravou pro dezaktivaci a odmoření. Mezi prostředky aktivní ochrany patří možnost instalace lafety lehkého kulometu UK vz.59 v pevně zabudovaném otočném střelišti ve stropě kabiny.

Armáda původně chtěla ve druhé polovině devadesátých let obměnit vozový park vozidly ROSS R210 6x6. Společnost Roudnické Strojírny a Slévárny vyrábějící tyto vozidla však roku 1998 zkrachovala a licenci s veškerou dokumentací roku 2002 odkoupila Tatra. Vozidlo prošlo velmi významnou modernizaci a o tři roky později bylo představeno veřejnosti. První Tatrovky z celkového počtu 556 kusů armáda převzala 28. března 2008 ve vojenském zásobovacím středisku v Novém Jičíně. Hodnota kontraktu byla 2,6 mld Kč.

Uživatelé

* Armáda České republiky - 556 kusů

Technické údaje

* Délka: 7490 mm
* Šířka: 2550 mm
* Výška: 3320 mm
* Pohotovostní hmotnost: 7300 kg
* Užitečná hmotnost: 5700 kg
* Celková hmotnost: 13 000 kg
* Dojezd: 800 km
* Objem nádrže: 320
* Spotřeba paliva na 100 km: 28,5 l
* Maximální rychlost: 106 km/h
* Hloubka brodu: 1200 mm
* Převodovka: ZF 6S 1000 T0
* Motor: Renault Dxi7
* Počet válců: 6 v řadě
* Maximální výkon: 177 kW

Text je převzat z wikipedia.org

Kód: Vybrat vše

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_810


Podívejte se na výrobu a testování vojenské Tatry 810, nástupce „vejtřasky“

Kód: Vybrat vše

http://technet.idnes.cz/podivejte-se-na-vyrobu-a-testovani-vojenske-tatry-810-nastupce-vejtrasky-1o2-/tec_reportaze.asp?c=A081022_120822_tec_reportaze_rja
Zbraně a vojenská technika a menší bratříček o airsoftu Airsoftmania.cz. Nově pak jsem i na Shinigami-san. Tam se věnuji civilnějším tématům.
Obrázek
Obrázek
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!

Zpět na „Pozemní“