"V hlavním štábu českosloveské armády se poměrně dlouho diskutovalo o výrobě tanků domácí konstrukce. Zejména pak o tom zda má tank jezdit na kolech nebo na pásech. Díky těmto ,,úvahám" se francouzské tanky Renault M-17 staly na celých 10 let jedinými tanky československé armády. na základě těchto jednání však vznikl kolopás, tedy obrněné vozidlo se zaměnitelným pásovým nebo kolovým podvozkem. Kolový podvozek měl být používán při přesunu na větší vzdálenosti, v boji nebo v obtížném terénu se měly namontovat pásy.
V rozmezí let 1925 až 29 byly postupně vyrobeny prototypy kolopásů KH-50,KH-60 a KH-70. Během zkoušek se ale ukázaly kontrukční nedostatky, zejména potíže při mechanické záměně podvozků. Nicméně tato originální konstrukce měla ohlas v zahraničí, o čemž svědčí prodej zkušebních typů KH-60 do Itálie a SSSR a KH-70 do Turecka.
Hmotnost: 6,8 až 8 t
Rychlost:
s pásovým podvozkem: 10 Km/h
s kolovým podvozkem: 35 Km/h
Výzbroj:
Pěchotní kanón ráže 37 mm
nebo
Lafetový kulomet
Posádka: 2 muži
Záměna podvozků měla teoreticky trvat 10 minut."
Zdroj: TECHNICKÝ ATLAS ABC: Vojenství - Tanky československé armády
