F-IV-H
F-IV-H
- Michal Kroužek
- Šéfredaktor
- Příspěvky: 4599
- Registrován: pát 11 srp, 2006 20:15
- Bydliště: Sezimovo Ústí, Česká Republika
- Kontaktovat uživatele:
F-IV-H
Zbraně a vojenská technika a menší bratříček o airsoftu Airsoftmania.cz. Nově pak jsem i na Shinigami-san. Tam se věnuji civilnějším tématům.
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!
- Darken222
- Štábní rotmistr
- Příspěvky: 253
- Registrován: ned 21 zář, 2008 9:44
- Bydliště: Ústecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Obojživelný tank F IV.H
Obojživelný tank F IV.H
"V průběhu modernizace československé armády probíhající od roku 1934, uvažovala kompetentní místa i o konstrukci obojživelného obrněného vozidla. Na základě požadavku vojenského technického ústavu předložila v roce 1937 plzeňská Škodovka projekt tanku ŠOT(Škoda obojživelný tank) a podobný typ s označením F IV.H ČKD. Vývoj obou projektů však byl ovlivněn technickými změnami, takže zkoušky prototypů se značně opozdily. Prototyp vozu ŠOT se dostal do zkoušek už za německé okupace a pro nevyhovující výsledky byla objednávka zrušena. Lépe na tom byl prototyp ČKD. Ke zkouškám byl odeslán v únoru 1939, tedy ještě před okupací. Přestože první výsledky ukázaly nutnost několika úprav, vozidlo podmínkám objednávky vyhovovalo. Do dalších zkoušek ho však zařadili až okupanté. V srpnu roku 1942 se rozběhla sériová výroba.
Délka: 5,05 m
Šířka: 2,45 m
Výška: 2,07 m
Hmotnost: 6,2 t
Max. rychlost
na souši: 50 Km/h
na vodě: 9 Km/h
Výzbroj:
kulomet vzor 37 ráže 7,90 mm
Posádka: 3 muži"
Zdroj: TECHNICKÝ ATLAS ABC: Vojenství - Tanky československé armády
"V průběhu modernizace československé armády probíhající od roku 1934, uvažovala kompetentní místa i o konstrukci obojživelného obrněného vozidla. Na základě požadavku vojenského technického ústavu předložila v roce 1937 plzeňská Škodovka projekt tanku ŠOT(Škoda obojživelný tank) a podobný typ s označením F IV.H ČKD. Vývoj obou projektů však byl ovlivněn technickými změnami, takže zkoušky prototypů se značně opozdily. Prototyp vozu ŠOT se dostal do zkoušek už za německé okupace a pro nevyhovující výsledky byla objednávka zrušena. Lépe na tom byl prototyp ČKD. Ke zkouškám byl odeslán v únoru 1939, tedy ještě před okupací. Přestože první výsledky ukázaly nutnost několika úprav, vozidlo podmínkám objednávky vyhovovalo. Do dalších zkoušek ho však zařadili až okupanté. V srpnu roku 1942 se rozběhla sériová výroba.
Délka: 5,05 m
Šířka: 2,45 m
Výška: 2,07 m
Hmotnost: 6,2 t
Max. rychlost
na souši: 50 Km/h
na vodě: 9 Km/h
Výzbroj:
kulomet vzor 37 ráže 7,90 mm
Posádka: 3 muži"
Zdroj: TECHNICKÝ ATLAS ABC: Vojenství - Tanky československé armády