OT-64 SKOT(T813 8x8)

Uživatelský avatar
Michal Kroužek
Šéfredaktor
Šéfredaktor
Příspěvky: 4546
Registrován: pát 11 srp, 2006 20:15
Bydliště: Sezimovo Ústí, Česká Republika
Kontaktovat uživatele:

OT-64 SKOT(T813 8x8)

Příspěvekod Michal Kroužek » pon 18 zář, 2006 13:54

OT-64 SKOT(T813 8x8)
Obrázek

Obrněný kolový obojživelný transportér OT-64 SKOT(T813 8x8) je bojový i dopravní prostředek používaný u mechanizovaných, spojovacích a dalších speciálních jednotek. Byl vyvyjen jako náhrada za zasaralý obrněný transportér OT-810.V roce 1951 byl zkonstruován prototyp, v roce 1961 byla vyrobena první zkušební série a uzavřena smlouva mezi ČR a Polskem o společné výrobě. Motor a nápravy byli použity z T-813, v Polsku byla vyráběna karoserie. Do výzbroje byl zařazen v roce 1964. Na svou dobu se vyznačoval velmi dobrou konstrukcí, bojovými a jízdními vlastnostmi. Na silnici může jet rychlostí 100 km/h. Pancíř chrání proti střelbe z kulometů a střepinám. Původně je OT-64A vyzbrojen 14,5mm kulometem KPVT a spřaženým 7,62mm kulometem SGMT, který byl posupně nahrazen 7,62mm tankovým kulometem PKT . U některých nových verzí OT-64A je místo KPVT použit 12,7mm protiletadlový kulomet NSV. V současnosti je OT-64 vyřazován z výzbroje AČR.

Fotka z army.cz:
Obrázek

Verze
OT-64 – bez výzbroje používán např. jako sanitní verze
OT-64 A – s výzbrojí
OT-64 DTP – dílenský technický prostředek

OT-64
Osádka 2 + 18
Výška 2 400 mm
Šířka 2 500 mm
Délka 7 450 mm
Světlá výška 400 mm
Bojová hmotnost 13 000 kg
Maximální rychlost jízdy 94 km/h
Maximální rychlost plavby 9 km/h
Jízdní dosah 740 km

OT-64A
Osádka 2 + 8
Výška 2 700 mm
Šířka 2 500 mm
Délka 7 450 mm
Světlá výška 400 mm
Bojová hmotnost 13 500 kg
Maximální rychlost jízdy 94 km/h
Maximální rychlost plavby 9 km/h
Jízdní dosah 740 km


Michal Kroužek
Naposledy upravil(a) Michal Kroužek dne ned 2 zář, 2007 17:54, celkem upraveno 2 x.
Zbraně a vojenská technika a menší bratříček o airsoftu Airsoftmania.cz. Nově pak jsem i na Shinigami-san. Tam se věnuji civilnějším tématům.
Obrázek
Obrázek
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!

Uživatelský avatar
Edelweiss
Poradce
Příspěvky: 187
Registrován: úte 27 bře, 2007 10:44
Bydliště: -VALHALLA-
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Edelweiss » úte 27 bře, 2007 13:42

Naposled sem v tom seděl na nuseláku v praze při MMF,je to paráda krosit s tím po Praze :lol:

kpt.stone
Vojín
Vojín
Příspěvky: 1
Registrován: sob 9 bře, 2013 15:20

Re: OT-64 SKOT(T813 8x8)

Příspěvekod kpt.stone » sob 9 bře, 2013 15:35

Náhodou jsem narazil na tyto stránky a konkrétně na OT-64. Vím, že je to staré téma a nechci vyvolávat nějaké problémy, ale rád bych upozornil na zásadní chybu. OT - 64 nikdy neměl nic společného s T 813. Tedy ani motor, ani nápravy nebyly použity s T 813. Motor OT-64 sice byl Tatra, ale vidlicový osmiválec v podstatě totožný s vozidlem T 138. Korba byla samonosná a měla lichoběžníkové polonápravy s vinutými pružinami, tedy spíše jako u osobních automobilů. Apropos, základní vojenskou službu jsem absolvoval jako řidič OT 64 včetně půlroční PŠ řidičů OT 64 v Českém Krumlově.

Mirek

Uživatelský avatar
Michal Kroužek
Šéfredaktor
Šéfredaktor
Příspěvky: 4546
Registrován: pát 11 srp, 2006 20:15
Bydliště: Sezimovo Ústí, Česká Republika
Kontaktovat uživatele:

Re: OT-64 SKOT(T813 8x8)

Příspěvekod Michal Kroužek » sob 9 bře, 2013 20:53

Pravda. V článku na Vojsku je to už dlouho opravené. http://www.vojsko.net/index.php/pozemni ... ot-64-skot
Bylo na to upozorněno na fóru zde: viewtopic.php?t=54#600
Trochu nešťastně je tu OT-64 na dvou místech.
Zbraně a vojenská technika a menší bratříček o airsoftu Airsoftmania.cz. Nově pak jsem i na Shinigami-san. Tam se věnuji civilnějším tématům.
Obrázek
Obrázek
Play Supremacy 1914, the free real-time strategy online games and the Browsergame of the Year 2009!

goodwill
Vojín
Vojín
Příspěvky: 1
Registrován: pon 3 zář, 2018 13:06

Re: OT-64 SKOT(T813 8x8)

Příspěvekod goodwill » pon 3 zář, 2018 13:18

Dobry den
Chcem sa opytat, ci je mozne pouzit do OT64 motor z Tatra 138 z kodovym oznacenim T928-17
Podla dostupnych informacii bol OT64 osadeny prakticky totznym motorom ako 138, s oznacenim T928-14
ďakujem za vsetky informacie

Fénix
Svobodník
Svobodník
Příspěvky: 8
Registrován: pát 20 srp, 2021 18:19

Re: OT-64 SKOT(T813 8x8)

Příspěvekod Fénix » sob 11 pro, 2021 18:55

Tady je dobový dokument o OT-64 SKOT (střední kolový obrněný transportér):

Hansík
Desátník
Desátník
Příspěvky: 25
Registrován: sob 23 říj, 2021 19:14

Re: OT-64 SKOT(T813 8x8)

Příspěvekod Hansík » ned 12 pro, 2021 18:35

Nebyl u OT-64 problém s praskáním korby?


Zpět na „Pozemní“